Seinäjoki



Jag har varit med Ida till Seinäjoki för att hitta studentklänningar. Hon hittade en jätte fin. Men det var inte det jag sku berätta. Utan.
Seinäjoki är kanske VÄRLDENS fulaste stad. Den är grå och fyrkantig  o de finns bara enkelriktade vägar. Va e pointen me enkelriktat liksom?! Man missar stället man ska svänga till höger på så man tänker "nå, vi tar nästa korsning" NÄÄHÄ! de går int, för där får man int svänga ti höger. Va e de för stil?
Nåja, jag o Ida pratade om att det int sku vara så kiva att bli påkörd i seinäjoki (, eller överhuvutaget,) men om man sku bli påkörd sku de ju nog måsta vara i nån tuffare stad. Typ New York eller nånting. "jag blev påkörd i seinäjoki" " ja blev påkörd i new york" Vilket låter liiite tuffare?
Ja, o sen till slut konstaterade vi att vi nog int sku vila bo i Seinäjoki o att vi aldrig sku flytta dit. Försäljaren i den sista butiken vi gick in i hade flyttat till Seinäjoki från Vasa förra året. hehe.

Och de här blev kanske flummigaste inlägget nånsin. Men jag e ju lite flummig annars också så.


Ida, Jessica och Satu på ABI-kryssning i vintras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0