SATU BLEV FAST AV POLISEN


Iförrgår när jag körde hem blev jag fast av polisen.
Herregud
tänker ni! De tänkte jag med!
Ja kom hemkörande från stan på kvällen/natten. Mittiallt så far blåa ljus o ett rött på påvägen lite längre fram. SHIT! täntke jag. Va sku man göra då man ser de röda ljuset? ja, i bilskolan sa dom att man måsta stanna, så ja gjorde de. O helt rätt va de också. Nåja, rädd som en liten kanin injagad i ett hörn av en varg, så öppnar jag fösntret. "ILTAA" säger polisen (som förövrigt va ganska ung och good looking). "Pratar du svenska?" fråga han. Ingen skillnad svara jag, efter mitt darrande HE-e-e-ej. Nåja, sedan blåstesta han mej o fråga efter körkort o registerutdrage. REGISTER VADÅ? tänkte jag. Så ja gav bara körkorte. Nåja, sen fråga han "o registerutdrage?!" o ja sa "Aj, vadåfönå?" ,"registerutdrage" svara han. Nåja, ja måsta såklart fråga hu de ska si ut. Han sa vitt o grönt. Så ja börja läta. O ja läta.. o läta.. o sen hitta ja en lapp, o gav den ti honom o fråga " e de dehä?". "Jå svara han, men dehä e nog för gammalt". Jahapp, så ja fortsatte läta. "Ja nå nu kommer de en annan bil, men ja litar på dej att de e i skick". Så sa han tillslut efter att jag inte hittade de där jäkla utdrage. Nåja, så ja stack därifrån. skakandes av rädsla som en frusen människa. Jag ska bli polis!

Kommentarer
Postat av: Lillannillan

huh, de va ju nästan så ja blev rädd själv då ja läst ditt inlägg ;) poliser e skrämmand, speciellt då di stannar en... tur att de gick bra :) ha de gott å kör fösiktit ;)

2010-04-11 @ 21:09:43
URL: http://lillannillan.blogg.se/
Postat av: mammacarina

inte körde du väl lite för fort!!?? Tur att du inte fick böta! Fråga pappa om registerutdraget, det ska finnas i bilen...

2010-04-12 @ 18:36:58
Postat av: J A N I N A

hujj! sku ha blivi jätterädd..

va söt din mami (antar jag?) e :)

2010-04-12 @ 23:13:41
URL: http://yae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0