Know How?


För en stund sedan kom jag hem från Know How mässa. Ja, själva mässan går ut på att man kanske hittar en utbildning som skulle intressera, men för mig blev allting bara ännu svårare. Sverige Finland? Var ska jag för det första studera? Om det blir Finland, så är frågan, finska svenska? Attans att kunna båda språken! Om det blir svenska, Åbo eller Helsingfors? Ja, allt är lika öppet som en åker. Ja, nog har jag i alla fall fått av Vasa.

Men man träffar mycke trevliga människor. Allt från södrafinländare ti norrlandssvenskar. Vad väljer man då, den ljuvliga norrländskan eller gummidialekten? Dessa eviga frågor slutar aldrig existera. Inte förrän man hittat en utbildning och det har INTE jag.

Kanske det där mellanåret skulle sitta bra.

Och för att ännu berätta om ett till litet problem som uppstod idag. Då man hittar en utbildning som kanske sku intressera sku den ju gärna INTE finnas i Kuopio, som är typ totalt finskt. Bra liksom! Jätte bra!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Satu lilla vännen, FÖRST ska du bestämma vad du vill studera, sen kan du se var den utbildningen går... De e mycke viktigare att du studerar VAD du sill å int VAR du vill. Ställen hinner du no besöka ändå å kanske flytta till senare, men en utbildning finns int överallt. Ja kuna tillexempel in koma ti vasa fast ja ville fö de int finns nån utbildning, men de finns de i Hesa, men de va int staden som gjo att ja fo hit... De e ändå Din framtida yrke, de går att byta, men int orkar man studera hu många tusen år som helst, Städer kan man no allti besöka... kraaam



ps. Storstadslivet blir man jättefort trött på så välj int en "sådär" utbildning bara fö stadens skull...

2009-11-19 @ 16:40:19
URL: http://lillannillan.blogg.se/
Postat av: JANINA

mellanår sounds soooo great :D

2009-11-20 @ 15:29:52
URL: http://yae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0