Sol och värme


Fullspäckad dag med allt från släktträff och glada nyheter till villaliv och rastlöstbilsittande. De typ dagen i en kort sammanfattning.

Undeerbart väder såhär på första sommarlovs dagen, om man int räknar att första vardagen är första sommarlovsdagen, för då e de ju imoron.

Startade tidigt i morse för att fara ti Mommo o Moffa o fira Moffas 83 års dag. Gammal man de där, men han e bäst för det. Släktträff med alla parter vilket ju var skojjigt. Bestämde oss senare för att fara ti kusinernas villa o grilla o simma o sola. Grillande och solandet blev av för min del, men simningen var jag lite för feg för. Fast jag faktist redan har vari o doppa mig i år. Inbillar mig själv att jag kanske ändå haqr blivi lite brun, och det tror ja nog.

Har tänkt av nån underlig anledning att de är 8 juni imoron, så ja har levt i tron i flera dagar att jag slipper till frissan imoron. Men icke sa nicke, märkte besviket att det är först om en vecka. Så alla planer är väl nu ändrade. MMen har iaf bestämmt mig för att håret kanske trolitvis kommer få en rödare ton. Fast vem vet, kanske ja ändrar mig ännu före nästa vecka...

Fick meddelande av mina favorit-finska-tjejer att en kanske kryssning till Sverige eller nått av de baltiska länderna är på inkommande. Tjoho säger jag bara, är så sjukt messis! + att jag får träffa dem. 2 år sedan vi var till ljuvliga Malta. verkligen int sista gången för min del.

Nu sko ja faktist ändå vila o simma...kanske jag sku kunna övertala Sarah att komma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0