Hemma i Vasa


Nåja, då har man kommit hem. 
I lördags rättare sagt. Har inte skrivit blogg före dethär för de har inte kännts okej. Nu har jag så småningom börjat komma in i den vanliga rytmen och den normala jag, eller försöker i alla fall mitt bästa.

De sista dagarna på resan var hur bra som helst. Vi besökte somsagt Berlin, Köpenhamn och Stockholm. Allt från shopping till Tivoli och mycket bra köp av 5 Star wars filmer. Ja, 3an hade jag redan så de blev resten. 

Skönt att vara hemma, men ack så roligt vi hade de. Tittar på bilder och vill tillbaka. Har sån himla lust att hitta breakdansarna på facebook, för att ännu en gång tacka dem för en himla bra show. Hoppas hoppas hoppas dom har facebook fanclub. Och månne dom inte minns mig! Jag låg ju faktist där mitt bland dem ett tag (läs tidigare inlägg). Ja oj oj va vi hade bra.

Men nu e jag somsagt hemma, och visst är det så, borta bra men hemma bäst. Och såklart saknade jag ju Vasa, fast jag inte skulle tro det. Eller kanske inte Vasa, men alla nära och kära. 

På lördag efter hemkomsten bar det av till Kokkola för att hälsa på moffa och mommo. Moffa e nämligen på sjukhuset igen :( Mycket ledsen Satu, men han kommer ännu bli bra, de måste han! Ja tänker åtminstone hoppas på det till 100 %

Igår var det en gammal bekants konfirmationsfest, och på kvällen blidde de Harry Potter på bio. Hade hört bara negativt om den, men jag tyckte den var hur bra som helst. Bättre än 5an. Och är man Harry Potter nörd så är man.

Pipet har kommit tillbaka också. F:et som pipar i örat. Grejt, nej de är det  verkligen inte. Jobbigt om man vill ha de tyst. Men jag har så mycket som händer i livet just nu så kanske de e de som spökar. 

Var på matte prep-kurs idag. Första dagen. Nej tack. Fyyy vad det var jobbigt att sitta där och försöka hänga med i svängarna. Men månne de inte blir bättre. 

Så ska jag träffa Malta-tjejerna också här nångong före skolan börjar, hoppas jag. De är bara så svårt att få ihop allas tidtabeller etc. Och inte nog med det så bor vi ju alla i olika delar av Finland, så det gör ju inte saken precis lättare.

Nåja, är hur trött som helst och skall snart och ta en tupplur, men tänkte uppdatera bloggen lite, så jag vet vad som har hänt och kommer att hända. Bilder är också på kommande. Direkt då jag får dem minskade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0