Sista sommarlovsdagen


Sista dagen av sommarlovet. En sista glimt av solen sku ha vari riktit trevligt, men nej. Idag regnar det. Jess, just vad jag önskade mig. Ljuvlig sarkasm.

Sommaren har gått så otroligt snabbt. Jag fattar int hur 10 veckor i skolan kan gå så långsamt, medan sommarlovet bara flyger förbi? Men nåja, tiden går snabbt när man har roligt. Int för att jag klagar över att skolan skulle vara jätte tråkig, men jag byter nog ut långa skoldagar mot sommarlovsdagar.
Jag började fundera på vad jag egentligen har hunnit med denhär sommaren. De känns alltid som om man int gjort nånting. Men visst har jag hunnit med mycket. Tror jag.
Jag har i alla fall varit på en 17 dagar lång trip ti mellaneuropa. De är ju såklart huvudpunkten på hela sommarlovet. Sen har jag hunnit vara hjälpledare på ett dagsläger för barn. Jag har hunnit simma o sola och spendera tid med släkt och vänner. I samband med resan till Österrike har jag hunnit vara på Tivoli, campat, åkt båt, varit till Berlin och Köpenhamn, tittat på otroliga landskap, åkt alla möjliga tåg i olika länder och ja, fast vad. De jag nu räknar opp är ju bara en bråkdel av allt, men ändå har jag inte hunnit göra allt jag planerat. Alla människor man planerar att träffa under sommarlovet har jag inte hunnit med, fast jag har haft all tid i världen. Vart försvinner den, tiden?

Men ännu är inte sommaren slut. Hela Augusti är ännu sommar, och jag har en resa kvar att göra. Som jag tidigare nämnt är det Tammerfors som gäller på lördag. Då ska jag äntligen träffa mina underbara Malta-flickor. Ja, de e så jag kallar dem. Vi ska göra Tammerfors oroligt. Nånää, men jag tror vi kommer ha de super!



Satu och Sarah i flyget påväg till Venedig. För ett år sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0