Nostalgi


Vi håller på att flytta om här hemma, så skåp och stolar är inte på plats i alla rum och möbler flyttas runt i huset. Idag var det dags att ta och granska alla böcker. 
Själv läser jag ytterst lite, men sku mycke gärna läsa oftare. Dumma jag som prioriterar datorn. Nå i alla fall så var det idag dags att gå igenom ALLA böcker, vilka ska sparas och vilka ska slängas/säljas. 
De är otroligt svårt att bestämma sånt. För vissa böcker har man  ju haft hur länge som helst och fast man inte tyckte dom var bra, så vill man ändå inte lägga undan dem. Det fans böcker jag aldrig hade läst, böcker som var använda, böcker som var mycket använda och favorit böcker.
En av dessa favoritböcker är en finsk bok som heter Maailman suurin suklaavanukas (Världens största chokladpudding). Jag vet inte hur många gånger pappa läste den till mig då jag var liten, men den var bara så sjukt bra så jag tröttnade aldrig på den. 
Nu efter några år då jag inte har läst den på länge var det så otrolit nostalgiskt att hitta den och kolla igenom den. Jag minns ännu hur/på vilket sätt pappa läste den åt mig.
Kanske den blir gonattsaga ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0