Dagen efter

fredag

Snart ett dygn sedan föreställningen , o de märks. Jag är trött, ögonen hålls knappt opp fast ja just vaknade efter att ha sovit någon timme. Bestämde mig därför för att dock dom ändrade planerna om att vi far ut o  äter imoron först, så tänker jag bara vara hemma idag och inte lägga en ända fot utanför dörren. Jag måst få ta de lugnt, eller jag går på övervarv och blir jobbig!

Att vara back in reality va kanske int världens bäst, men helt skönt. Att äntligen ha gjort klart pjäsen, o inte behöva oroa sig över den någo mer, är vekligen skönt. Fast än det har varit hur roligt som helst.
Dagen började i alla fall med sovmorgon. Som tyvärr gick lite ut på att laga finska läxa och vara rädd fö alla nya IB sökanden, som säkert var minst lika rädd, men knappast av samma orsak som jag ;). Kl 9 for Jag,jeba o soffis ti wasa teater för att föra tillbaka teaterbitens stolar. Det gjorde vi altså också.

Kvart före 10 börja finskan. Och gud va man kan vara trött. Till och med finska läraren tyckte " Satu sä et voi olla näin väsyny tähän aikaa päivästä". Men ack ja, de var jag. Sedan var det engelska o efter det fysik. och sen tack gode gud så var dagen slut. Satu dock i skolan i 1 timme, för jag orkade int flytta på min röv.

Pappa och jag pyste hem, och jag for ganska så snabbt o läste eclipse. Men då ja märkte att ögonen höll på att tyngas fast förstod jag att jag var jätte trött. För om man knappt orkar läsa eclipse, så då e man super trött! Somnade, och här sitter jag nu då!

Jag borde börja ta fler foton. Det är jätte tråkit att läsa en blogg utan bilder. Men jag kommer aldrig ihåg att göra det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0