Stockholm dag 1

Nåja! Nu är jag i Stockholm.
Igår halv 3 startade vi från Vasa och körde ner till Åbo. Klockan 7 var vi där, åt lite hos Sarah och for sedan iväg till båten. På båten åt vi och tax freeade lite och sedan for vi en stund ti baren. Men det blev för mycket för mig. Gamla fulla tanter och gubbar som dansar äckligt och stirrar äckligt. Äckligt äckligt äckligt. Blev lite sjösjuk och for sedan och sov. 3 tiden gungade så sjukt på båten så det var nästan som att vara i en berg och dalbana.
Kom i hamn halv 7 svensk tid. Efter att vi stigit i land håka pappa att han hade glömt telefonen i hytten. Ja, det blev bara för mamma (för pappa har benet i paket och kan inte svenska (så bra)) att springa tibax in i båten, förklara vad som hänt och hämta telfonen från hytten.
Nåja, glada och nöjda (läs. trötta) for vi till hotellet. Checkade in, åt morgonmål och gick o la oss. Eller jag o pappa gjorde det, mamma for på stan ch fixade tunnelbanakort (wuuhuu) och sånt. 11 tiden for jag o mamsen till stan. Köpte ett par underbara lårhöga stövlar, just såna som jag hade lätat efter. Bild kommer senare. Ända dåliga med dom är att dom släpper lite färg.
Hittills har jag haft det super. Och imorgon blir det mer shopping, då i sällskap av Jeba.
O jaa, hotellet har gratis nete, så de är ju SUPER!

Kommentarer
Postat av: JANINA

åh lårhöga! jag vill också ha!

2009-11-06 @ 16:24:47
URL: http://yae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0