Astronaut!

Onsdag.
Har varit nervös hela jäkla dagen. Men värst blev de efter klockan 3.
Hade planerat att fara på lenkki på moronen eftersom ja hade sovmoron, men jag är nog alldeles för lat för det. Kom iaf int mig upp halv 8 då de var tänkt, utan halv 9.
Idag hade jag populärmusikhistoria=projektpresentation, sedan modda=bokpresentation, matte, o sedan grupphandledning. Vi fick våra sheman för nästa period o sen att kryssa i nya val för nästa år. Ja kan bara int förstå det. Nästa år är vi äldst, o vi skrivier studenten (som faktist Jessica o Ida gjorde idag, ja tror de gick super!) o sedan e de universitet etc. som gäller. Ja kan bara int förstå hur snabbt tiden far. Skoldag ha farit snabbt, o ja vill egentligen int byta period, för denhär har varit så sjukt skön. Med 3 ämnen och inte ett ända realämne! ja och musik då (PMH och Spel) men de kan inte räknas, för det är ju kul.

Efter skolan satt vi o chilla en stund ti klockan 4, fast vi sluta klkockan 3, o senbar de av hemmåt. Åt snabbt en smörgås och sedan bar de iväg på arbetsintervju. Tänker int berätta vad o var o allt det. Men ja tror nog inte jag får det. SÅ bra känndes de ändå int , men de e inte så farligt, ja börjar nog inte gråta floder pga det, int ens vattenpölar. Okej, torr kvällshumor!

Efter arbetsintervjun var de bara att snabbt fara hem, äta en smörgås till och sen blev det föreläsning. Jag var och hörde på Christer Fuglesang, ni vet, första astronauten från Sverige. Det var SÅÅÅÅÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRR intressant! Faktist! Altså bilderna han visade från rymden o allt vad han berättade var så sjukt intressant.
Jag är inte ett dugg intresserad av kemi, fysik, matte, eller nå andra naturvetenskapliga ämnen, men rymden är ju så intressant så det är inte klokt.
Han visade bilder fsom han hade tagit från rymden, och filmer som va filmade på den där stationen. Det var bara för intressant. Helt som man skulle ha varit med. Sedan visade han också tillexempel hur vatten blir i tyngdlöststadie(de syntes altså på filmen) o de var baras som en bubbla som flög omkring som dom sedan fångade me munnen och svalde. Likaså "matade" di varandra bara genom att slänga matt mot varandra o sen någon fånga det med munnen! SÅ häftit, och bara sååå intressant!
Jag är helt såld, ja vill bli astronaut!

Nu ska jag börja laga tyskaläxan.

Hejs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0