Mycket huvudlös dröm


Har just vaknat från en alldeles underlig dröm.

Jag var ute på terassen och tittade om katten skulle ta och komma in. Mittiallt sitter en stor fågel på en sten. Den har ett långt panterfärgat släp, som på en smoking, och den kan knappt flyga. Pappa försöker hjälpa den att flyga men de vill int. Den försöker komma in i huset och jag försöker skrämma iväg den. Mittiallt är det Ida som jag försöker skrämma iväg, TILLSAMMANS med henne. Altså fanns det mittiallt två Ida:n, en som försöker komma in i huset och en som försöker sopa bort den andra, som annars bytte form tillbaka till den underligt jättestora fågeln. Int nog med det kommer en flicka som jag knappt känner och är några år äldre än mig också in på terassen. Hon vill ha något att dricka och f¨rågar efter limsa. Jag far in och hämtar men märker att vi inte har, så jag ger henne saft istället, i en isbitsmugg med hål i. Ja lägger dit en till isbit för att den skall hållas kall, och ytterst lite saft. Då jag går ut igen har fågeln fortsatt sin väg mot grannarna och har bytt skepnad till en svartvit randig lurvig hund.
Sen ringde Malin och väckte mig ur den underliga drömmen, tack för det!

Ja, de går int att beskriva drömmen mindre flummigt, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0