passfoto

Jag var och tog passfoto idag. Lite pinsamt men vad kan man.
Kom dit, märkte att de va samma pojke som tog enskilda fotona i skolan. Samma sak hände. Han tog foto, jag blev missnöjd, han tog ett till, jag tänkte yeah what ever, han sa vilken han tyckte var bäst. Den tog jag. Han frågade "färg eller svartvitt" Jag svarade "svartvitt". Han printade ut i färg, jag vågade inte säga nånting. Jag betalade för 4 foton (+ billigare pris) jag fick 6 foton istället. Jag gick ut ur butiken, jag var missnöjd. Ringde Malin, klagade och fick höra jag sku gå tibaka och säga att jag ville ha svartvitt. Jag ringde mamma, fick höra samma sak, samlade mod och gick dit. Jag frågade snällt om det var möjligt att få i svartvitt, han svarade jå med en lite suck. Jag skämmdes. Han printade ut i svartvitt, jag väntade. Han sa att det nog ändå kommer i svart vitt på körkortet. Jag skämmdes lite till. Jag tackade och var nolad. Jag gick ut med 12 passfoton till priset av 4. Jag far nog int in dit på länge.
Men MAN va ja e bra på att göra affärer. Jag betalade 7,50 för 12 passfoton, då 4 annars kostar 12. Jiihaa! Ända problemet jag nu har är att jag inte vet vad jag skall göra med 10 passfoton. Eftersom bara 2 gick till bilskolan.
FÖRSTA KÖRNINGEN PÅ MÅNDAG WUUHUU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0