slåss med en katt


Eurovisionsdag verkligen. Har hört på alla möjliga eurovision låtar idag..o nu e ja fullproppad me dem. Men har man bestämt sig att ägna dagen åt eurovision på ipodden så gör man de. O ja klagar int. För ja e så glad att Norge vann :)

Mina händer luktar fisk. Vi hade ännu lite kvar från i lördags. O eftersom vi inte äter nå ofta fisk hemma så tog jag för mig. Sik e nog så sjukt gott. 
Jaa, mamma e alergisk, därför äter vi aldrig fisk hemma.

Slogdes me Sarahs katt just. Vi kom in o jag skulle ta av dens koppel. O jaa..den ville klart o tydligt ha av den, men den trodde säkert ja sku strypa den så den börja klösa o bita. Fräckt att jag får massa skrapsår på armarna medan de int syns alls på den att vi slogdes. Jag är i alla fall sur på den nu, här e man snäll o tar ut den, o va får man? Bara massa skit(skrapsår). Synd den int förstår att jag är förbannad.

Är otrolit snål på nånting. Kanske ja sko ta o äta ett äppel...


Idag är det bara så fint väder. Solen skiner och man kan vara ute i t-skjorta utan att frysa. Så bra!

  • Läsa finskabok
  • Göra rellaportfolie
  • Öva på Rellaprov
  • Öva på finskaprov
  • Göra engelska läsförståelse

..de e dagens program hittills 

Jå o så glömde ja skriva att ja dansa med Jani-läraren idag. Vi sjöng aftonens sång o så mittiallt kom han o börja dansa nånslags vals me mej. Jaa, vals var kanske int riktit vad det var men jag försökte hänga med så gått de gick. Lite pinsamt var det ju förståss, de kom så oväntat :) HAHAHA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0