Störd!


Igår kväll efter att jag surfat på några bloggar och var påväg att gå o lägga mig kom jag o tänka på varför folk skriver överhuvudtaget blogg. Själv bloggar jag för min egen skull. Började pga, då jag skulle i slutet av förra året försöka komma ihåg höjdpunkterna med år 2008, knappt mindes nånting. Och de ville jag verkligen ha ändring på, för int kan väl 2008 varit så tråkit, jag menar, jag lever ju fortfarande?!
Jag vill altså kunna bläddra bland mina gamla inlägg och se vad som hände under dagarna. Vad jag prioriterade etc. Helt för min egen skull altså.
Men då jag surfade där mellan alla bloggar såg jag några som jag störde mig grymmt på, och de var de bloggare som bloggade enbart för andra. Det verkade som det ända de ville, var att få en så stor blogg som möjligt. De reklamerade sin blogg precis överallt, och på andras bloggar, bara för att synnas.
Nu menar jag inte att det är någo fel med att vila synnas. Men snälla, med måtta. Det blir bara oerhört jobbigt att läsa nåns blogg som bara skriver för att bli känd, eller för att vara någong de inte är.
Jag kan nästan lova er, att dessa personer innerst inne int e kanske t.ex. så självcentrerade som de verkar. Eller kanske till och med tvärtom.
Då man sedan ser på de största bloggares bloggar, och läser svar på frågor som "varför började du blogga?" Så är ganska ofta svaret att de främst skrev för sig själva, och att de inte alls var meningen att de skulle bli stora som de är idag. De tycker jag i alla fall är bra. Och själv tycker jag att det är mycket mer intressant att läsa någons blogg som är äkta, och inte så plastig som vissas verkar.

Nåja, ovanligt djupt blogginlägg för att hitta den på min blogg. Men jag blev bara så störd så jag måsta få skriva hit de.

Nu ska jag o Eski o jeeet!
Tyska provet gick väl sådär. Bätre än förra i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: janie

sv; vaaa, nu skämtar du nog :D men tuuuusentack husomhelst! :D :*

2009-03-27 @ 17:40:20
URL: http://yae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0