Jippi, internet!

Lördag
Det bar iväg från Sverige med båt från Helsingborg till Helsingör. Det vackra Danmark stod på reseplanen. Och verkligen, det var vackert!! Små hus med höööögt till tak, och stora herrgårdsliknande hus med havsutsikt. SÅ vackert, jag var helt in LÖÖV! Vi körde genom Danmark till södra delen av landet och stannade där på Albuen camping. En kiva camping med trevliga människor. Jag och Ida raggade tillochmed imisstag opp campingens barn och en smätta oss tillochmed på röven. Jaa, lite rädda var vi nog att gå till Wessan på kvällen, för vem vet vem som kunde ha lurat i buskarna och smättat oss på röven igen!?
Brevid Campingen fanns det också en jätte vacker strand som blev fotokohde nr 1 . Sååå otroligt fint, och så härliga stenar!!
Söndag
Tyskland var det som gällde. Vi åkte med färja över till Puttgarden. Där besökte vi Boarder shop och inhandlade lite billig alkohol. Sedan var det köra genom norra tyskland som gällde. Vi stannade vid Humboldtsee på en camping. Mycket vackert ställe med trevliga människor och Brötchen. Ja, jag beställde faktist bröd till nästa dag på TYSKA! Här övades tyskaskillsen, och jaa, de är nog roligare att prata i verkliga livet än i skolan :)
Måndag
Köra genom Tyskalnd var det på dagens schema igen. Enda ner till Tübingen. Det kändes nog jätte långt, men skönt var det att komma fram. En mycket vacker stad med gamla fina byggnader. Vi gick i gamlastan och vid den genomflytande floden och hörde på körsång som sjöngs vid båtarna nere vid floden.  Vi hade här också  lokala pojkar efter oss, men jag och Ida är svårflörtade. Men nåja, dom var typ 14 så dom intressera ju int ens oss ;)
Tisdag
Idag har vi kört den sista biten av Tyskland och till Österrike. Bregenz var på dagens schema och upp med linbana. Så himmmmla vackert med alperna runt oss i alla möjliga olika höjder. Där oppe vid alperna fanns också olika djur, allt från gulliga kaniner till vildsvin och hjortar. SÅ vackert. De går inte att beskriva, och inte att få på bild heller för min kamera e inte kapabel till sånt. TYPIST!
Vädre ha vari varmt de senaste två dagarna, men före de har de vari ganska dåligt. Men från resandes synvinkel bra. Inte för varmt och inte för kallt.
Idag annars då jag och Ida skulle duscha så for vi i vanlig ordning till duscharna och stod i varsin koppi brevid varandra. Efter att båda hade tvättat oss klart så utbrister mittiallt Ida " Vi har inga handukar". Jepp, just de. Vi hade glömt handukarna i bilen och där stod vi då nakna och våta med nytvättat hår och visste inte vad vi skulle göra. Skratta gjorde vi i alla fall, och speciellt d jag ännu kom på att ja hade heller inte tagit med några byxor med till duschen. Så de blev att lägga på ig pyjamasen på den våta kroppen o traska genomblöt till husbilen!