finsk taxichaffis

Katten sover på borde. Mitt fel, ja vet!

Igår va de skola, sen va de stan, sen va de Rosso (med tjejerna, fira Annu :)) o sen va de Mallan. Mallan e söt. O ja kallar henne fö Mallan brallan :)

Ja efter Mallan fo jag o Ida ti Ida me täxi. O de gick ju suveränt. Sen prata vi lite me Eddan på Facebook. Hon va no tossi.
Ida e också söt. Alla e söta! Men katten e sötast. I alla fall då den sover.

Ikväll kommer den söta Mallan hit. Vi ska ha chillkväll. O jaa, igår köpte ja tutti frutti choklad. De va väl helt okej.
Ja föräter mig på choklad. Fö ja tar igen all choklad ja gick misste om 2008. Haha. Men int gör de nå! Chokla e nyttigt!

Ja saknar Sarah. Men Sarah kommer hem nästa veckoslut. Jess! Hej hopp på dej Sarza då du läser dehär. Idag hos ida hörde vi på Sarah's musiklinjes musikal. O jaa, de va skojj! Ida har den på CD. O så hörde vi på Fork, eller va nu den gruppen hette. Di e såå bra! Dom ha laga bohemian rhapsody a capella. SJUKT BRA! 

Pappa o jag e ensam hemma ti klockan 6, fö då kommer mamma hem. Men vet ni va ja ha fundera på. Att ja borde kanske börja läsa min engelskabok. Fö den ska va färdigt utläst o ska presenteras på tisdag. Men, äh, no klarar ja de  nog. 

Men men. Matte förstår ja heller int.

Ja sko vila ha manikyr. 

Ida's katt e gulli o gammal. O den har fin päls. 

O ja bara flummar. Ja kommer aldrig me nå vettigt. Hmm, o faktist int denhä  gången heller. 

O ja missa let's dance igår. Ja vet iaf en sak. Ja tittar på repris imoron.

  


Kommentarer
Postat av: ida

Bästa flum-inlägge nånsin! Haha! ;D

O du e söt du med! <3

2009-01-17 @ 15:24:59
URL: http://bloggen.fi/ippeli
Postat av: Sarah

Oj, var hade (du) Ida fått tag på den musikalen? Tänkte faktiskt härom dagen själv på att det skulle vara kul att se den och skämmas och känna sig nostalgisk ;)

2009-01-19 @ 23:20:52
URL: http://satu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0