Ny vecka, nytt liv?


Ny vecka, ny start på livet? Nja, jag hade ju bestämt att jag skulle vara nyttig nu åtminstone 2 veckor fram över. Men det for direkt då mamma erbjöd att köpa glass åt mig, på nått sätt glömde jag bort det?! Jag menar, vem tackar nej till glass? Inte glassmonster i alla fal...

Men nu har jag bestämt mig. Inget sött på 2 veckor. Kommer bli otroligt svårt. Men jag måste klara det. Jag vill klara det. Och så ska jag börja träna lite mer. Igår var jag på 40 minuters lenkki, dock jogga jag inte hela tiden. Men de e ganska bra, för att vara jag o inte göra nånting. Nyttigare liv!

Dagens besvikelse kom när jag insåg att jag har håltimme och glömt allt mattestuff hem. Men det blev lite tyska istället. Jag känner mig så duktig då jag använder mina håltimmar att räkna matte och göra läxor, det har aldrig hänt förr. Istället har jag tvinga mig själv att göra det om kvällerna då jag varit döds trött. Det är jag fortfarande, men nu har jag inte lika mycket matte läxa i alla fall.

Veckan är fullproppad känns det som. Fast det kanske inte är konkreta saker jag ska på, så har jag så mycket ogjorde upggifter så det ändå känns mycket. Men en spelårsöppning på Wasa Teater kommer jag i alla fall att besöka på torsdag. SKOJ!

Nu iväg och titta på TV en stund och sedan och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0