De bortglömda leksakerna


Har planterat blommor, kolla gamla leksaker och hämta grus. Plantera blommor var gäggigt  och skojjigt. Leksakerna nostalgiska och gruset mest bara skrämmande.

Då vi flyttade hit var vi bor nu, hade vi massor med leksaker som inte riktit var i användning nå mer, så vi förde dem till mommo och moffa, eftersom där fanns mer rum för dem. Nu när mommo o moffa skall börja tömma sitt hus för att de ska flytta, måst vi ta tillbaka alla leksaker och mjukisdjur.
Mamma bad mig kolla i bakluckan i bilen i dag och sa att jag kommer få en trevlig överaskning. Och där var dom, alla mjukisdjur och bortglömda leksaker som inte funnits i mitt liv på fast hur länge. Alla nallar som jag en gång hade svårt att dela min kärlek mellan. Frågor som: " vilken av dehär ska jag nu ta med? för jag får inte ta alla." eller "vem tog jag med senast?", var mycket svåra att besvara då jag måste välja vilken som fick komma med på resan. Nåja, nu var alla nallar samlade i bakluckan av bilen. Nostalgiskt.

Och plantera blommor har jag heller inte gjort. Av nån underlig anledning har jag alltid haft nånting viktigare för mig. Men det var ju hur roligt som helst! Eller kanske det var 'klotta med mull' som var det roliga, men i alla fall. Bestämde mig för att plantera nånting inför hösten, men vet ännu inte riktit vad det sku kunna vara. Kanske en tomatplanta?

Kommentarer
Postat av: janina

tack för kommentaren ;D

jääklit snygg header du har! :D

2009-08-06 @ 14:10:06
URL: http://yae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0